یک سال از مهار پنالتی پینتو گذشت.
نوشته شده توسط : hosein sara

ضربه پنالتی که پینتو در دیدار برابر با مایورکا مهار کرد، از نقاط عطف فصل گذشته بود. آیا گلزنی مسی در دیدار برابر مالاگا هم می تواند بار دیگر نقطه حساس و سرنوشت سازی برای رقابت برسر قهرمانی این فصل لالیگا باشد؟ پنج شنبه چهارم مارس، درست یک سال از مهار ضربه پنالتی پپ لوییز مارتی توسط پینتو در دیدار نیمه نهایی جام حذفی برابر مایورکا می گذرد.

بارسا در حالی قدم به ورزشگاه اونو استادی گذاشت که در چهار دیدار اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده بود و اعتماد به نفس تیم به شدت رو به کاهش بود. بارسا بازی را یک بر صفر واگذار کرده بود و با یک یار کمتر بازی را ادامه می داد. اگر ضربه پنالتی به گل تبدیل می شد، بارسا برای رسیدن به دیدار نهایی کار بسیار سختی پیش رو داشت. اما پینتو موفق شد ضربه پنالتی را مهار کند.
 

 

Open in new window


گل مسی

یک سال بعد بارسا در حالی به مصاف مالاگا رفت که به صدر جدول تکیه زده بود؛ دقایق اندکی به پایان بازی بیشتر باقی نمانده بود که مسی گلی دیرهنگام به ثمر رساند. ماه فوریه چندان برای بارسا رضایت بخش نبوده است؛ خصوصا این که روند شکست ناپذیری بارسا در این ماه متوقف شد و شگفتی دنیای فوتبال تا حدی کم رنگ شد. این پیروزی شاید جرقه ای برای حرکت دوباره به سمت ارائه فوتبال ناب و مدرن بارسا در گذشته باشد.

لحظات رویایی

لحظات به یادماندنی می توانند از هر جهت تاثیر مثبتی بر کل تیم داشته باشند؛ همانند مهار ضربه پنالتی پینتو که منجر به نگه داشتن بارسا در کورس قهرمانی کوپا دل ری شد و یا گل مسی در برابر رئال که خیال هواداران را از بابت قهرمانی آسوده کرد. در صورتی که اگر بارسا در دیدار برابر مایورکا ناکام می ماند، تحقق کسب سه جام در یک فصل رویایی بیش نبود.

مهار ضربه پنالتی توسط پینتو، بی شک برای تمام هوادران لحظه ای به یاد ماندنی و با شکوه به شمار می رود. پینتو با صدای بلند به زننده ضربه گفت که به سمت چپ خواهد پرید. مارتی که انتظار چنین حرکتی را از دروازبان نداشت سرش را پایین انداخت، دورخیز کرد و ضربه زد. اما پینتو دروغ نگفته بود. او به سمت چپ پرید و توپ را مهار کرد. نمی توان به درستی ادعا کرد که در این مساله شانس دخیل بود با نبوغ فردی پینتو، اما مساله مهم صعود بارسا به دیدار نهایی جام حذفی اسپانیا بود.




:: بازدید از این مطلب : 988
|
امتیاز مطلب : 228
|
تعداد امتیازدهندگان : 64
|
مجموع امتیاز : 64
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1388 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: